Wednesday, May 16, 2007

Vizemi Aldım


Ağbim inşaat mühendisi olarak Türkmenistan’da çalışıyor .
Ondan bilirim , inşaat mühendisi olmak zordur .
Toz toprak içinde çalışırsın .
Bazen gecelerin şantiyede geçer .
Çoğu zaman da kent yaşamından uzakta , kırsalda çalışmak zorunda kalırsın .
Kış geldiğinde , yani inşaat mevsimi bittiğinde , “Bugün git , baharda tekrar gelirsin” diyen müteahhit patronların bile olur ...
Türkiye’de aldığın parayla hakettiğin yaşam standartlarına ulaşamazsın ve üç kuruş fazla kazanmak için gurbete gidersin .
Vatanından ve sevdiklerinden uzağa ...
Hem de çok uzaklara ...
Ve belki seni ziyarete gelen bir kardeşin olur , kim bilir :)
Dün itibariyle vizemi almış bulunuyorum .
Yakın zamanda Türkmenistan yollarına düşücem .
Bu arada bir turist vizesini almak 2 ay sürer mi ?
Evet , söz konusu olan Türkmenistan’sa tam 2 ay sürer .
Davet mektubu , bir yığın evrak ve formalite ...
Kardeş ülkemiz , Atayurdumuz , canımız ciğerimiz :)
Bunlar boş laflar mı ?
Hayır değil ! Oralardan gelmedik mi Anadolu’ya ?
Selçuklular imparatorluğu o topraklarda kurmadılar mı ?
Gel gelelim , bugün bir turist vizesi almak bile bu kadar uzun zaman alıyorsa , insan bazı şeyleri düşünmeden edemiyor .
Bu ülkeleri yönetenlerin , yani Türk Cumhuriyetleri’nden bahsediyorum , demokrasiyi ülkelerine getirmek gibi gerçek bir amaçları var mı acaba ?
Yoksa istedikleri ; dünyadan kopuk , kimsenin gitmeye cesaret edemediği ya da gitmek isteyenlerin vize alırken burnundan geldiği ülkeler mi olmak ?
Malesef şu gerçeği kabul etmek zorundayız :
Türk toplulukları , ister devlet olsunlar isterse özerk cumhuriyet ya da başka birşey , çağdaş toplumlar olmak adına almaları gereken daha çok mesafe olduğunu bilmeli .
Biz Türkiye Türkleri de onları sürekli pohpohlamak yerine demokrasi adına yapmaları gerekenleri kendilerine hatırlatmalıyız .

Lafın kısası , bir Türk Cumhuriyeti’ne giderken bir günde vizemi almak istiyorum .
Benim derdim bu ...!!

Gurbette çalışmak zorunda kalan herkese burdan selam olsun !
Sonsuz sevgiler !

2 comments:

Sanem said...

Ne kadar zor verirsen vizeyi, o kadar cok ragbet edilirsin diye bir ozdeyisi su an uydurmus bulunmaktayim. Bak japonlara, hic istemezler bizden bisi, elini kolunu sallar gidersin, karsi kiyidan horozunun sesini duydugun adaya tek gunluk vize bile verirken sorun cikartir elin Yunanlisi, ama giden gidenedir bizden.. Nerden nereye geldim ya, hadi iyi yolculuklar simdiden.

Timur said...

Sanem ,
hoşgeldin :)
evet elin Yunanlısı diyebiliyoruz belki , ama elin Türkmeni diyemiyor insan
hani herkese yapın da bize yapmayın demek istiyorum ...