Monday, September 17, 2007

Doktor Civanım


Doktor Civanım , falanca üniversitenin falanca enstitüsünde işletme masterına başlıyor bugün .
Civan’lıktan eser kalmadı tabii :) , velakin öğrenme içgüdüsü kaya gibi maşallah .
Şuan büyük şirketlerde işletmeci olarak çalışan , hatta önemli yerlere gelen arkadaşlarıma sevgilerimi yolluyorum .
Vaktiyle az dalga geçmedim onlarla ...
“İşletme”ye hep bildik bir kelime anlamı yükledim durdum ;
“İdare etmek ...”
“Ağbi , bugün beni idare et” der gibi ...
Ya da olmayan birşeyi var gibi göstermek ;
“Ağbi , kızı iyi işlettik di mi?” der gibi ...
Aslında işletmenin gerçek anlamında bunlar da vardır . Malum ABD’deki Enron skandalı , işletmeciliğin ağbi-idare-et ve borsadakileri-iyi-işlettik-di-mi tarafını göstermedi mi ?
Yalnız , doktorluk mesleğinin güzel ve de önemli bir tarafı vardır :
Otokontrol !!!
Biz doktorlar şunu çok iyi biliriz ki , yaptığımız yanlış birşey anında bize ağrı , bulantı , kusma , baş dönmesi , karıncalanma ya da bilmem ne semptom olarak geri döner .
Ve biz doktorlar şunu çok iyi biliriz ki , yaptığımız iş çok doğru bile olsa ağrı , bulantı , kusma , baş dönmesi , karıncalanma ya da bilmem ne semptom yine bize paşa paşa gelir .
Yani biz doktorlar işimizi doğru yapmalıyızdır .
“Ağbi , bi hata olursa sonra hallederiz” rahatlığı bizde olamaz . Ancak işimizi çok doğru da yapsak , koşulların her an değişebileceğini ve aynı hastayla tekrar , belki de eskisinden çok daha kötü koşullarda karşılaşabileceğimizi biliriz .
Özetle , benden iyi bir işletmeci olur kanısındayım .
Ama , ilerde işi-kılıfına-uyduralım durumu ile karşılaşırsam ne yaparım bilemiyorum .

Nasıl , yöneticilik düşüncesine şimdiden kendimi hazırlıyorum di mi ?

Çok erken ...!!!

4 comments:

Tijen said...

Tıbbın ticarete dönüştüğü, insanların doktorlara (özellikle de özel hastalelerdekilere, hani olur olmaz testler falan istiyorlar ya) güvenemediği bir zamanda gerçek doktor olabilmek ne kadar önemli değil mi?

Timur said...

Sevgili Tijen ,
Asıl konu da bu zaten ...
Şuan özel hastanelerin durumu içleracısı . Tam bir kuralsızlık var . Herşey doktorun vicdanına kalmış . İsterse hastayı da devleti de soyup soğana çevirir .
Dolayısıyla hastanelerin adam gibi yönetilmesi gerekiyor .
Elbette ki , hastane kar edecek , ancak bu hasta memnuniyeti ile paralel olmalı .

Anonymous said...

Hadi hayırlı olsun :) senin adına çok sevindim. Hem iş hem de master süper valla.

Bende yüksek lisans için hazırlıklara başlıyorum, bakalım artık şu ingilizce derdinden kurtulsaydım bir.

Doktorluk zor meslek ama yani çalışmalarının karşılığını alamıyorlar, okumak çok zor oluyor hele o tus yok mu tus, kabus gibi.

yeni ders yılında başarılar ceo olacan sen anlaşıldı :)

Timur said...

Çilek :)
Teşekkür ediyorum .
Ayrıca master konusunda ben de sana başarılar diliyorum .
İngilizce konusunu da hallediceğine eminim .
Masterı bitir yerin hazır .
CEO Yrd :))