Monday, October 29, 2007

Biriz



Malum , terör olayları ve Dış Dünya'nın bu olaylara karşı kayıtsızlığı metabolizmamızı hızlandırdı . Bizden başka herkesi düşman görür olduk . Ancak hatırlamamız gereken önemli bir nokta var . Vatanımıza ve bayrağımıza sahip çıkarken ırkçılık yapmayalım .

Türk toplumu Ebru’dur .
Mozaik demiyorum . Mozaikte küçük renkli taşlar her ne kadar bir bütünün parçası da olsalar ayrıdırlar .

Ebru’da ise renkler içiçedir ve suyla beslenir ; hayat gibi ...
O yüzden Ebru’ya “Suyun Rüyası” derler .

Bizler yüzyıllardır aynı topraklardaki havayı soluyan , aynı kaynaktan akan suyu yudumlayan insanlarız : Türk , Kürt , Laz , Arap , Çerkez , Arnavut , Boşnak , Gürcü , Rum , Ermeni ...
Bundan da kimsenin rahatsız olduğunu sanmıyorum .
Birileri de varsa rahatsız olan , onlar bizim içtiğimiz suyu içmeyen , aynı toprağı koklamayanlardır .
Yani ABD Kongresi’dir ya da Avrupa Parlamentosu’dur ya da Rusya Parlamentosu’nun alt kanadı Duma’dır ...

Teröre gelince ;
Hep büyük ve egemen güçlerin küçük oyuncağı oldu .
Bazen devletler kendi örgütlerini kendileri yarattılar , bazen de başkaları bunu yaptı .
Değişen tek şey ise adlar ya da ideolojiler oldu .
Lafın kısası , terörü hiçbir zaman ciddiye almadım .
Ama ciddiye aldığım birşey var ;
Kardeşlik , bir olma , bir bütün olma !

Biz EBRU ’yuz !

Cumhuriyet Bayramımız kutlu olsun !




Not : Yukarıdaki Ebru örneği , http://members.aol.com/marbling/ web adresinden alınmıştır .

8 comments:

Punto said...

Kutlarım. Güzel bir benzetme. Etle tırnak benzetmesinden çok daha güzeli.

Timur said...

Punto Amca , teşekkür ederim .
Bir gazetecinin beğenmesi beni daha çok mutlu etti .
Sevgiler ...

Mine said...

Timur'cuğum,
Yazını ve 'Ebru' benzetmesini, ben de çok beğendim.(Okur okumaz da aradım biliyorsun:) )
Punto Ağabey gibi saygıdeğer birinin beğenmesi de ayrıca gurur kaynağı.Tebrikler...

Timur said...

Minecim senin beğenmen de önemli :)
Sen kolay kolay beğenmezsin .

Punto Amca'nın beğenmesi tabii ki çok daha anlamlı .

Anonymous said...

Eline sağlık gerçekten güzel benzetme :)

Timur said...

Teşekkür ediyorum Çilek .

Resmini çok sevdim . Seni anlatıyor sanki .

Sanem said...

Ne kadar anlamlı bir bakış bu, çok beğendim. Dediğin gibi bir olmayı, bütün olmayı unutmamalıyız, arada başka kalpleri kırmamalıyız.
Sevgiler

Timur said...

Beğendiğine sevindim Sanem .
Amerikan toplumunu bilmiyorum , ancak bizim toplumumuz farklı kültürleri çok güzel sindirmiş bence . Bunda yüzyılların da payı var tabii .
Terör illetinin bu kültürel birlikteliği bozabileceğini hiç sanmıyorum .